Cele cinci tibetane – ”Fântâna tinereții”

PENTAX DIGITAL CAMERA

Sunt exerciții simple, pe care le poate practica oricine își găsește 15 minute
pe zi de investit în propria bunăstare fizică și spirituală. Cele cinci ritualuri tibetane activează toate chakrele organismului și echilibrează corpul fizic, cel emoţional, mental şi spiritual, aducându-ne mai aproape de centrul propriei noastre ființe. Exercițiile ne conferă vitalitate și sunt recunoscute pentru forța lor regeneratoare, fiind considerate încă din vechime o adevărată „fântână a tinereții”. Peter Kelder a fost cel care, în 1939, a dezvăluit Occidentului cele cinci ritualuri tibetane, în cartea sa „Ochiul Revelației
(„The Eye of Relevation”). Autorul povestește că a aflat despre această practică de la un fost colonel de armată, care servise în India și se întorsese de acolo complet întinerit fizic și perfect echilibrat emoțional și mental. Fostul militar întâlnise în acea parte a lumii călugări care păstraseră din vechime tradiția celor cinci ritualuri și le practicau cu religiozitate, menținându-și astfel trupul și spiritul tânăr, în ciuda vârstei biologice
uneori înaintate. Cele cinci exerciții au fost conceput astfel încât să activeze, rând pe rând, toți cei șapte centri de energie ai organismului
(cunoscuți sub denumirea de chakre). Primul exercițiu supune corpul unei forțe centrifuge, iar celelalte aliniază în armonie energiile care circulă de-a
lungul coloanei vertebrale (foc, apă, aer și pământ). Ritualurile cresc vitalitatea și reduc efectele îmbătrânirii și pot fi practicate de orice persoană, indiferent de condiție fizică și vârstă. Este indicat ca începătorii să abordeze fiecare exercițiu cu un număr mai mic de repetări (eventual 3), pe care îl vor crește ritmic, săptămânal, sau chiar lunar, până ajung la numărul maxim (optim) de 21 de repetări; Dacă unul dintre exerciții vi se pare mai dificil și nu vă permite creșterea numărului de repetări în ritmul celorlalte,
nu forțați, ci aplicați o creștere mai lentă, până ajunge și el la numărul optim de repetări; Pentru a obține beneficiul maxim, e bine ca Ritualul să fie practicat zilnic, cu cel mult o zi pauză pe săptămână.
(Sursa: larevista.ro)

Execuția corectă și în întregime a Ritualului, poate dura între 7 și 15 minute

1.Primul ritual tibetan – Energie (Mental – rotirea însăși, curăță energia corpului)
Stați drept, în picioare, mâinile întinse lateral, paralel cu solul, palmele orientate spre pământ, picioarele apropiate. Vă rotiți de la stânga spre dreapta (în sensul acelor de ceasornic), de cel mult 21 de ori.

2. Al doilea ritual tibetan – Pământ (Gât – tot corpul este direct conectat la pământ – energia telurică)Stați întins pe spate, picioarele apropiate, mâinile întinse pe lângă corp cu palmele spre sol. Ridicați capul de pe sol, apăsând cu bărbia în piept și în acelasi timp, ridicați și picioarele la verticală față de sol. Reveniți la poziția întinsă de la început.

3. Al treilea ritual tibetan – Aer (Piept – se concentrează pe piept, plămâni)
Îngenunchiați pe sol, cu corpul drept și privirea înainte. Mâinile sunt pe lângă corp, cu partea posterioară (sub fese). Înclinați capul înainte, apăsând cu bărbia în piept, apoi înclinați capul cât mai mult pe spate, arcuind la
maxim și coloana vertebrală, sprijinindu-vă cu palmele pe coapse și cu coatele orientate spre înapoi. Reveniți la poziția de pornire, cu coatele întinse.

4. Al patrulea ritual tibetan – Apă (Stomac – se concentrează pe zona abdominală, cu cele mai multe fluide din corp)Vă așezați pe sol, cu picioarele întinse înainte, aproximativ 15cm între călcâie, palmele presate pe sol, cu degetele lipite și orientate spre înainte, în dreptul feselor. Înclinați capul înainte, presând cu bărbia în piept , apoi lăsați capul cât se poate de mult pe spate, ridicând corpul, cu genunchii îndoiți și brațele întinse. Reveniți la poziția de pornire.

5. Al cincilea ritual tibetan – Foc (Zona Bazală – prin intensitate, generează căldura corporală)Stați în sprijin pe palme și vârfurile picioarelor, cu spatele arcuit (bazinul aproape lipit de sol) și capul împins cât mai mult pe
spate (poziție aproximativ similară cu „cobra” din yoga). Împingeți capul între brațe apăsând cu bărbia în piept și ridicați cât puteți de sus bazinul, cu picioarele întinse și brațele în prelungirea trunchiului, astfel încât formați o litera „V” întoarsă la 180 de grade. Reveniți la poziția de pornire.

În scurt timp, veți observa efectele:
• Scădere în greutate, creșterea oxigenului în sânge, accelerarea metabolismului, îmbunătățirea tonusului
• Curățarea sistemului limfatic
• Îmbunătățirea posturii
• Flexibilitatea coloanei vertebrale, echilibru hormonal
• Vedere și memorie mai bună, stimularea creșterii părului
• Scăderea stresului și a anxietății, gândire limpede și, mai ales, o stare de bine, de voiciune, de poftă de viață.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns